نحوه ي نصب و راه اندازي تكنولوژي VOIP

نصب و راه اندازي voip،فروش و پشتيباني شركت بهين ارتباط هوشمند تيلا

نحوه ي نصب و راه اندازي تكنولوژي VOIP

نحوه ي نصب و راه اندازي تكنولوژي VOIP

پياده سازي تلفن ويپ در ظاهر ممكن است كار نسبتا آساني باشد و هر شركتي مدعي استقرار و پياده سازي VOIP با بهترين كيفيت و پايداري بالا باشد. اما آيا واقعا اين ادعا پايه اساس دارد؟ آيا مي‌توان به هر شركتي براي راه اندازي ويپ اعتماد كرد؟ چگونه يك شركت خدمات و پشتيباني voip را انتخاب كنيم؟ مراحل پياده‌سازي و استقرار چيست و از كجا بايد شروع كرد؟ اين‌ها سوالاتي هستند كه حتما براي هر مدير يا مسئول يك كسب ‌و ‌كار پيش از اجرايي كردن ايده‌هايي كه براي بهينه‌سازي ارتباطات تلفني خود دارند پيش مي‌آيد. ما در اين مطلب قصد داريم به شما بگوييم كه مراحل پياده‌سازي و استقرار مركز تلفن ويپ چيست و چگونه مي‌توانيد بهترين شركت خدمات ويپ   را انتخاب كرده و پروژه خود را به آن‌ها بسپاريد.

ويپ چيست و چرا بايد از پياده سازي تلفن VOIP استفاده كنيم ؟

بهتر است پيش از اينكه بخواهيد وارد مبحث اصلي موضوع مقاله شويد كمي در مورد تكنولوژي ويپ بدانيد. به صورت كلي ويپ به معناي انتقال صدا بر روي بستر شبكه است. تلفن ويپ هيچگونه وابستگي به جغرافيا و منطقه خاصي ندارد. به طور مثال اگر يك شركت داراي چندين شعبه فعال در كشور يا خارج از كشور باشد، ارتباطات تلفني به راحتي بر روي بستر اينترنت و تنها با گرفتن يك داخلي صورت مي‌گيرد.

يك مركز تلفن ويپ مي‌تواند فروش شما را افزايش دهد، كيفيت پاسخگويي مركز تماس را بهبود بخشد، ارائه خدمات را با نياز و سليقه مشتريان همسو سازد، گزارشات عملكرد از افراد پاسخگوي شركت بدهد، مشتريان را در صف تماس با يك موسيقي در انتظار نگه دارد، افراد تماس‌گيرنده را از طريق تلفن‌گويا به بخش‌هاي مختلف وصل كند و قابليت‌هاي بسيار فراوان ديگري كه تنها در سيستم‌هاي تلفني ويپ در دسترس است را در اختيار شما قرار دهد.

مراحل راه اندازي تلفن ويپ براي مديران شركت‌ها و سازمان‌ها

پياده سازي تلفن VOIP اكثر اوقات به صورت برون‌سپاري يا توسط كارشناس فناوري اطلاعات يك شركت يا سازمان انجام مي‌شود و شايد اين سوال برايتان پيش بيايد كه چرا مديران بايد در اين مورد اطلاعات كسب كنند؟ مديران مجموعه‌ها معمولا از استقرار و پياده‌سازي چنين سيستم‌هايي اطلاعاتي ندارند و نمي‌توانند به صورت كامل در جريان مراحل فعاليت كارشناسان شركت قرار بگيرند. بنابراين اين عدم آگاهي باعث مي‌شود كه نتوانند تحليل مناسبي از روند پروژه داشته باشند. در ادامه به مهم‌ترين نكات پياده سازي ويپ اشاره خواهد شد.

مذاكره اوليه بر اساس شرح نياز و دريافت پيشنهادات براي پياده سازي ويپ

مذاكره، اولين و مهم‌ترين بخش از مراحل پياده سازي ويپ محسوب مي‌شود. در اين مرحله است كه تصميم نهايي براي چگونگي اجراي پروژه، انتخاب شركت خدمات ويپ و ايده‌پردازي‌هاي اوليه براي افزايش بهره‌وري سيستم تلفن تحت‌شبكه صورت مي‌گيرد. پيش از اينكه با شركت خدمات ويپ قرار مذاكره بگذاريد بايد براي ثبت شرح نياز خود اتاق فكري از اعضاي شركت تشكيل دهيد تا بتوانيد با همفكري ساير همكاران، نيازها و توقعات خود را از مركزتلفن ويپ بر روي كاغذ بياوريد و در زمان جلسه و مذاكره با شركت خدمات و پشتيباني ويپ به عنوان نيازهاي اوليه با آن‌ها در ميان بگذاريد.

شركت سرويس‌دهنده براي پياده سازي ويپ در روز مذاكره براي تكميل شرح نياز مي‌تواند پيشنهاداتي در راستاي پيشرفت و ارتقاي سيستم تلفن ويپ به شما داده كه در صورت تاييد شما عموما در مراحل بعد آن را در قالب پروپوزال نيز ارائه مي‌دهد.

بررسي ميداني و فني كارشناسان براي پياده سازي تلفن VOIP

پس از آنكه نيازهاي اوليه مشخص شد و شركت خدمات ويپ انتخابي مورد تاييد بود، در صورت نياز كارشناسان فني شركت براي بررسي محل پروژه اقدام مي‌كنند. در اين مرحله بستر شبكه داخلي، اينترنت، محل قرارگيري سرور و تجهيزات و به صورت كلي تمام موارد سخت‌افزاري مورد بررسي قرار گرفته مي‌شود تا در روز اجراي پروژه بستر مناسب براي استقرار و پياده سازي ويپ مهيا باشد.

دريافت طرح پيشنهاد (پروپوزال) از طرف شركت نصب و راه اندازي voip،فروش و پشتيباني voip

شركت خدمات ويپ و پشتيباني پس از مذاكره و بررسي محل پروژه در صورت لزوم مي‌تواند يك طرح پيشنهادي كه مجموعه‌اي از ايده‌هاي مشاور ويپ، مذاكرات و نيازهاي اوليه و نتيجه بررسي عملياتي محل پروژه است را ارائه دهد. اين پروپوزال مي‌تواند در قالب يك فايل به همراه دياگرام اجرايي يا به صورت كاغذي جهت اطلاع از روند دقيق پياده سازي VOIP به شما ارائه شود.

منبع:https://tilatel.com/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-voip/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.