آرشیو آذر ماه 1400

نصب و راه اندازي voip،فروش و پشتيباني شركت بهين ارتباط هوشمند تيلا

VOIP و مزيتهاي آن

همانطور كه مي دانيد امروزه سازمانها به ارتباطات تصويري ، صوتي و متني احتياج دارند و براي اينكه ارتباطات خود را در سازمان برقرار كنند از بسترهاي متفاوتي استفاده مي كنند براي ايجاد ارتباطات درون سازماني مي توانند از شبكه هاي LAN   و براي ايجاد ارتباطات برون سازماني مي توانند از تلفن شهري، خطوط  E1 و شبكه‌ اينترنت استفاده كنند.

در روشهاي قديمي از از شبكه‌هاي كابلي تلفن و دستگاه هاي تلفن مركزي يا سانترال ها (PBX (Private branch exchange استفاده مي شد . دستگاههاي نامبرده قادر بودند تا خطوط تلفن داخلي به صورت انالوگ يا ديجيتال از زوج سيم مسي عبور دهند. اما اين دستگاهها براي برقراري خطوط تلفن داخلي داراي محدوديتهايي بود كه اين محدوديتها به شرح زير مي باشد:

۱.    هزينه بر بودن استفاده از بسترمخابرات شهري (PSTN)
۲.    پرداخت هزينه‌هاي جداگانه براي دريافت سرويس هاي مختلف
۳.    نداشتن ضريب امنيت مناسب براي ايجاد يك ارتباط امن
۴.    عدم امكان گزارش گيري كامل
۵.     وابسته بودن هزينه ارتباط به فاصله مكاني (درون شهري و برون شهري)
۶.    عدم امكان ايجاد ارتباط متني
۷.     عدم امكان ايجاد ارتباط تصويري

با توجه به محدوديت هاي ذكر شده در بالا امروزه سيستم تلفني به نام VOIP مورد استفاده قرار مي گيرد كه محدوديتهاي بالا را نداشته و از بستر شبكه براي برقراري مكالمات تلفني استفاده خواهد كرد.

در اين مقاله ما قصد داريم تا شما را با سيستمهاي VOIP اشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

دستگاههايي به نام IP-PBX كه نسل جديدي از اين دستگاهها بوده و از تركيب دستگاههاي VOIP و PBX بوجود آمذه است. اين دستگاهها داراي مزيتهاي زير مي باشند:

۱.كاهش كابل كشي مجزا براي هر ميز

۲.كاهش هزينه سيم تلفن و نصب آن

۳.كاهش هزينه كنفرانسهاي صوتي و تصويري

۴.فراهم شدن ارتباط بين دفاتر به وسيله بستر شبكه و در نتيجه كاهش هزينه براي برقراري اين ارتباط

۵.ادغام دستگاه تلفن با كامپيوتر شخصي و استفاده از تلفنهاي نرم افزاري

۶.امكان تماس كاربران خارج از دفتر

 براي نصب و راه اندازي voipو پشتيباني voip از شركت هاي معتبر راهنمايي بگيريد .

منبع:https://tilatel.com/voip-and-its-advantages